Marketing a budování PR, aneb Pohled do zákulisí

Klasický marketinkg prakticky nedělám, ne proto, že to neumím (jsem bývalý obchodní cestující, takže ty kličky jak prodat znám), ale už toho mám dost a soustředím se na cílovku ve smyslu vždy na jednoho konkrétního člověka, pobavím se s ním a jen tak mimochodem mu NABÍDNU jednu ze svých knih (či článek na webu), ale ne proto, že chci vydělat, či budovat PR, ale proto, že to souvisí s tím, o čem si povídáme, nebo v jaké je situaci dotyčný a pomoci mu tak získat jiný pohled, což je zcela něco jiného…

Ano, někdo by to mohl považovat za budování PR, ale je to spíše kamarádská výpomoc s problémem a svým způsobem to PR je ne o knize a autorovi, ale o tom povědomí o mně => mám někoho, na koho se můžu obrátit v případě nouze ap…. budování kontaktů není stylem mailingu, který po čase skončí ve smapmu, ale právě osobně, což si myslím je pro obě strany větší přínos, já zas získám někoho, kdo umí zase něco atd. a když se někdo zeptá, tak prostě doporučím, či odkážu…

Kdysi jsem vystupoval na FB pod jiným jménem a i web jsem měl jiný (možná si někdo vzpomene) a každý den jsem měl přes nových 500 lidí na OSOBNÍCH stránkách, takže si představte tu základnu, kterou to mělo, jenže jsem ty stránky taky budoval pomalu 20let a právě tímto stylem… teď jsem udělal stránky zcela nově a i profil jsem si změnil, abych zjistil, jak moc obtížné je nalákat lidi v dnešní době k diskuzi, či shlédnutí… a není to až tak špatné, ale člověk se tomu musí věnovat, ne jen tak něco plácnout a čekat, že ho SEO vyšoupne na první příčky Googlu a to samý i s profilem na FB i jinde…

Základ všeho je aktivita, tedy je třeba, aby o vás lidi věděli a je jedno odkud, protože podvědomí udělá přesně tohle: hmm… ten člověk je mi nějak povědomý, někde jsem o něm již slyšel (klidně i v záporném slova smyslu, ale už si to nepamatujete) a co že to říká/píše/vydává? a jde se kouknout…

Možná se mnou nebude někdo souhlasit, ale to neznamená, že tato cesta nefunguje… základ je vždy v tom, co danému člověku vyhovuje a na co „slyší“ a proto je i cest, kterými se dají získat lidé, udělat PR atd. dost a dost a každý si může vybrat, co kdy a jak bude dělat… zkuste si představit, že by všichni dělali to samé – prostě byte se „přejedli“ a nastala by u vás apatie… díky tomu, že je to různorodé, tak ten záběr je větší…

Komentáře

Napsat komentář